درآپ باکس Drop Box

دراپ باکس | Drop box | آموزش

درآپ باکس Drop Box

دراپ باکس | Drop box | آموزش

دراپ باکس Drop box

دراپ باکس چیست؟

دراپ باکس یک جعبه‌ی آنلاین برای اطلاعات شماست. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که فایل‌هایشان را در یک فضای مجازی، ذخیره و بین رایانه‌هایی که می‌خواهند، به اشتراک بگذارند. دراپ باکس روی سیستم عامل‌های مختلف مانند ویندوز، مک، لینوکس و حتی آی‌فون اجرا می‌شود و کار با آن بسیار ساده و لذت بخش است. فضای رایگان دراپ باکس ۲ گیگابایت است ، انتقال فایل در دراپ باکس بسیار سریع است



ورود به سایت دراپ باکس و ثبت نام


چرا باید از دراپ باکس استفاده کنیم ؟

  • شما اسناد و اطلاعاتی روی هارد دیسکتان دارید که ممکن است به دلایل مختلف از دست بدهید آن را با سرعت زیاد در فضای مجازی ذخیره کنید
  • و یا میخواهید در هرجایی از اطلاعاتان استفاده کنید کافیست به دراپ باکس وصل شوید
  • و یا در جایی هستید فلش و یا هارد دیسک ندارید اطلاعاتی را نیاز دارید حمل و نقل کنید آن را در دراپ باکستان ذخیره کنید
  • بک آپ از اطلاعات مهمتان را در فضای امن Dropbox بریزید
  • دوست دارید بعضی آهنگ فایل عکس را به اشتراک بگذارید از Drop box استفاده کنید 
  • و .....

آموزش نصب و استفاده از دراپ باکس

پیش از هرچیز به سایت از لینک زیر به سایت دراپ باکس (ِِDrop box) مراجعه کنید.

ورود به سایت دراپ باکس

 به سادگی و با نگاهی به دستورات راهنمای سایت می توانید برنامه را دانلود و سپس نصب کنید. فراموش نکنید که در تمام مراحل نصب باید به اینترنت متصل باشید. اما یک نکته را قبل از نصب فراموش نکنید. اگر در محل کار و یا در جایی که هستید نمی خواهید دیگران به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند، از نصب دراپ باکس بر روی سیستم‌های غریبه، خودداری کنید چرا که با نصب این برنامه یک پوشه اختصاصی برای ذخیره سازی فایلهایتان روی همان رایانه ایجاد می شود؛ البته بعدها می توانید پس از اتمام کار پوشه ای را که در  My document رایانه مورد نظر ساخته شده، پاک کنید؛ ولی از نظر امنیتی بهتر است نصب دراپ باکس روی رایانه شخصی خودتان باشد.

فعال سازی حساب کاربری

پس از اتمام مراحل نصب، برنامه از شما می‌خواهد که اگر اکانت (نام کاربری) دراپ باکس را ندارید، ابتدا در سایت ثبت نام کنید اما اگر پیشتر ثبت نام کرده باشید فقط کافیست تا به سیستم وارد شوید. ثبت نام در سایت نیز ساده است و تنها پیش نیاز آن داشتن آدرس ایمیل است. پس از اولین ورود به حساب کاربری، مشخصات رایانه شما به اکانت ایجاد شده وصل می شود و  شما به عنوان یک عضو تازه ثبت می‌شوید.

از این پس شما در سایت دراپ باکس، یک فضای مجازی منحصر به خودتان دارید و پوشه‌ای نیز به نام دراپ باکس در قسمت My document  ویندوزتان ساخته شده‌است.

در این پوشه ۲ زیرپوشه دیگر با نام؛ عکس‌ها (Photos) و عمومی (Public) و یک فایل متنی(This is your Dropbox.txt)  وجود دارد.



روش استفاده از فضای دراپ باکس شما

حالا کافی است فایل مورد نظرتان را در پوشه دراپ باکس خود کپی کنید. بدین ترتیب فایل شما به طور خودکار روی وب آپلود می شود، مدت زمانی که این عملیات طول می کشد بسته به حجم فایل دارد. از این پس هر تغییری که در پوشه My dropbox ایجاد کنید، کنار آیکن جعبه‌ آبی رنگی که درTaskbar  وجود دارد، دایره کوچکی به صورت چشمک‌زن دیده می‌شود؛ معنای آن این است که فایل شما در حال آپلود اعمال تغییرات است و پس از اتمام، این علامت چشمک جای خود را به تیک سبز رنگ می دهد.

شما با استفاده از پوشه های Public می‌توانید اطلاعات خود را در محیط وب به اشتراک‌ بگذارید،و آدرس  آن را در اختیار دیگران قرار دهید.



دراپ باکس و قابلیت های ویژه آن

دراپ باکس ویژگی‌های کاربردی و جالبی دارد؛ شما و دوستانتان در هر جای دنیا می‌توانید پوشه‌ها و فایل ها را بین خود و دیگران به اشتراک بگذارید، تبادل فایل کنید و محتوی را مدام تغییر دهید. همکاران، همکلاسی ها  و افراد فامیل و دوستان بیشترین استفاده را از این تبادل اطلاعات می کنند. حتی می توانید در بخش ” فعالیت‌های اخیر”  می‌توانید تمام کارهایی را که دوستان و همکارانتان بر روی آن پوشه‌ یا فایل انجام داده‌اند ببینید. با این حال می توانید دسترسی کاربران دعوت شده را به پوشه‌ مورد نظرتان محدود کنید.

اما دراپ باکس دو امکان جذاب هم برای وبلاگ نویسان دارد اول اینکه شما می توانید، تمام یا بخشی از عکس های دراپ باکس خود را به عنوان گالری وبلاگ یا سایت خود استفاده کنید. و مهم تر از همه اگر شما در ورد پرس صاحب نام کاربری باشید می توانید نسخه پشتیبان سایت یا وبلاگتان را به دراپ باکس منتقل کنید. ویژگی جالبش این است که با استفاده از wpTimeMachine  ( یکی از پلاگین های وردپرس) می توانید به طور کامل از وبلاگتان پشتیبان تهیه کرده و دراکانت دراپ باکس خود ذخیره کنید. این پلاگین به طور خودکار از دیتابیس، افزونه ها، تم ها و همه فایل ها و فولدرهایی که در پوشه وردپرس هاست خود آپلود کرده اید پشتیبان تهیه می کند و شما به راحتی آن را در دراپ باکس ذخیره می کنید.

علاوه بر این خود دراپ باکس، از فایل‌های شما به صورت خودکار نسخه‌ پشتیبان تهیه می‌کند، و امکان بازگردانی فایل‌های پاک شده و نسخه‌های قبلی فایل‌های بارگذاری شده نیز در این سرویس موجود است.

اما یکی از ترفندهای جالب  کار با دراپ باکس این است که با کمک آن می توانید رایانه خود را در زمانهایی که به آن دسترسی ندارید رصد کنید تا ببینید در زمان غیبت شما چه کسی و چه استفاده ای از رایانه شما کرده است. روش کار هم بسیار ساده است.

اگر شما کار با یکی از نرم افزار های اسکرین‌شات را بدانید به راحتی می توانید رایانه خود را با کمک دراپ باکس مانیتورینگ کنید و بدین ترتیب زمان هایی که در منزل یا محل کار نیستید امکان این وجود دارد که ببینید آیا کسی از رایانه شما استفاده کرده است یا خیر. در صورتی که محل ذخیره سازی تصاویر را در این قبیل برنامه ها روی پوشه دراپ‌باکس خود تعیین کرده باشید، عکس ها به صورت اتوماتیک در سرور آپلود و سپس بر روی سیستم ناظر دانلود می‌شوند.

البته باید نرم افزار دراپ باکس را هم روی سیستم اول و هم روی دستگاهی که می‌خواهید مانیتورینگ را انجام دهید، نصب کرده و در آن لاگین کرده باشید.

از دیگر ویژگی های قابل استفاده در دراپ باکس امکان ذخیره سازی پسوردهایتان در آن است . بدین ترتیب اگر از ابزارهایی مانند کی‌پس (KeePass) استفاده می‌کنید؛ از این پس می‌توانید کی‌پس را به دراپ باکس متصل کنید و پسوردهایتان را همه جا و از هر کامپیوتری در اختیار داشته باشید.

شما در دراپ باکس می توانید فهرست و محتوی چت ها و گفتگوی های اینترنتی را ذخیره کنید  وهمواره منبعی برای یادآوری و استناد این نوع از ارتباط داشته باشید.

همچنین شما می توانید مراحل مختلف بازی های اینترنتی را در دراپ باکس خود ذخیره کنید. علاوه بر اینها دراپ باکس قابلیت های بی نظیری درباره مدیریت بهره وری از تصاویر به ویژه برای گرافیست ها دارد که در مطالب آینده به آن خواهیم پرداخت.

ورود به سایت دراپ باکس و ثبت نام